اخبار

اعلام میزان فطریه و کفاره روزه ماه مبارک رمضان از سوی آیت‌الله‌العظمی محفوظی (دامت‌برکاته)

ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما در ماه مبارک رمضان، و تبریک عید سعید فطر به محضر کلیه هموطنان عزیز و ارجمند به اطلاع می‌رساند:

از سوی حضرت آیت‌الله‌العظمی محفوظی (دامت‌برکاته) میزان زکات فطره و کفاره ماه مبارک رمضان امسال (1397) مشخص و به کلیه دفاتر ایشان در سراسر کشور اعلام شد.
بر اساس اعلام نظر آیت‌الله‌العظمی محفوظی (دامت‌برکاته)، زکات فطره امسال برای هر نفر بر مبنای قوت غالب گندم، مبلغ شش هزار تومان (۶٠٠٠ تومان) و بر اساس قوت غالب برنج مبلغ سی هزار تومان (٣٠٠٠٠ تومان) اعلام شده است.

همچنین کفاره روزه غیر عمد (عذر) برای هر روز مبلغ هزاروپانصد تومان (١۵٠٠ تومان) است که باید به صورت نان تهیه و پرداخت شود، کفاره روزه عمد نیز برای هر روز مبلغ نود هزار تومان (٩٠٠٠٠ تومان) است.
لازم به ذکر است که بنابر مسأله ١۵۵٩ رساله توضیح‌المسائل آیت‌الله‌العظمی محفوظی، زکات فطره بر تمام کسانى که موقع رؤیت شدن هلال ماه شوال بالغ، عاقل و هوشیار است و فقیر و بنده شخص دیگر نیست‌‌، واجب است؛ یعنى باید براى خودش و کسانى که نان‌خور او هستند، به‌ازاى هرنفر یک صاع طعام (‌‌تقریباً سه کیلو‌‌) از گندم یا جو یا خرما یا کشمش یا برنج یا ذرت و مانند اینها، از چیزهایى که خوراک بیشتر مردم است، به مستحق بدهد و اگر پول یکى از اینها را هم بدهد کافى است.
در ضمن بنابر فتوای معظّم‌له، انسان باید فطره کسانى را که در غروب شب عید فطر نان‌خور او حساب مى‌‌شوند، بدهد، کوچک باشند یا بزرگ، مسلمان باشند یا کافر، دادن خرج آنان بر او واجب باشد یا نه، در شهر خود او باشند یا در شهر دیگر.

هموطنان گرامی می‌توانند مبالغ خود را به شماره کارت (2248 – 7736 – 9918 – 6037) بانک ملی به نام معظم‌له واریز نموده و پس از آن از طریق شماره تلفن‌های ذیل به دفتر ایشان اطلاع دهند.

تلفن تماس: ٣-٣٧٨٣۵۶۶١-٠٢۵ 
ساعات تماس:
صبح‌ها ازساعت 10 الی اذان ظهر
عصرها ازساعت 18 الی اذان مغرب
آدرس پستی:
قم-خیابان ارم-کوچه ١۶- پلاک ٢٧
کدپستی: ٩٨٧۴٩-٣٧١۵٧

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *