اخبار

ديدار فارغ التحصيلان مركز تربيت مدرس حوزه علميه قم با حضرت آيت الله محفوظی

جلسه ديدار حضرت آيت‌الله‌العظمی محفوظی با جمعي از فارغ‌التحصيلان مركز تربيت مدرس حوزه علميه قم در تاريخ ۲۵ دی برگزار شد.

جلسه ديدار حضرت آيت‌الله‌العظمی محفوظی با جمعي از فارغ‌التحصيلان مركز تربيت مدرس حوزه علميه قم در تاريخ ۲۵ دی برگزار شد.

معظم‌له در ابتدا با اشاره به اهميت جايگاه اساتيد علوم دينی كه مروج قرآن و علوم اهل‌بيت عليهم‌السلام هستند، فرمودند: شما آقایان  که علم کلام و علوم فقه و علوم اهل‌بیت و علم اخلاق به دیگران تعلیم می‌دهید، باید بدانید مشمول روایت رسول گرامی اسلام صلی‌الله‌عليه‌وآله هستید كه در مورد علم فرمودند: «آیة محکمة فریضة عادلة سنة قائمة»

معظم‌له به روايتي از امام صادق عليه‌السلام اشاره كردند كه: کسی که  در این دنیا زهد پیشه بکند، «اثبت الله الحکمة فی قلبه» يعني خداوند حكمت را در قلب وی قرار می‌دهد. سپس توضيح دادند كه اين روايت برای همه علما، همه طلاب و همه آنهایی است که در صراط مستقیم تعلیم و تعلم هستند.

حضرت آيت‌الله‌العظمی محفوظی در ادامه به اهميت تهذيب براي همه طلاب به‌وي‍‍ژه اساتيد اشاره كرده و مطابق روايتی فرمودند: اگر علمای دين مهذب نباشند به جايي می‌رسند كه اهل جهنم از بوی بد آنها به آتش پناه می‌برند.

لزوم توجه به دوری از حب مقام يكی ديگر از فرازهای اين سخنراني بود. آيت‌الله محفوظی در اين‌باره چنين گفتند: انسان نبايد به اين چيزهای باطل مغرور شود و اجازه دهد علم و مقام برايش حجاب شوند و او را از قدم نهادن در صراط مستقيم بازدارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *