اخبار, دیدارها

دیدار جمعی از طلاب گیلانی با آیت‌الله محفوظی دامت‌برکاته

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

عصر روز پنج‌شنبه 18 اسفند 1396 جمعی از طلاب گیلانی با آیت‌الله محفوظی دیدار کردند.

در دیدار صمیمانه جمعی از طلاب استان گیلان یا آیت‌الله‌العظمی محفوظی، معظم‌له به بیان توصیه‌ای از امیرالمؤمنین علیه‌السلام به امام مجتبی علیه‌السلام پرداخته و فرمودند: در روایت آمده: «يَا بُنَيَّ أَ لَا أُعَلِّمُكَ أَرْبَعَ خِصَالٍ تَسْتَغْنِي بِهَا عَنِ الطِّبِّ فَقَالَ بَلَى يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ قَالَ لَا تَجْلِسْ عَلَى الطَّعَامِ إِلَّا وَ أَنْتَ جَائِعٌ وَ لَا تَقُمْ عَنِ الطَّعَامِ إِلَّا وَ أَنْتَ تَشْتَهِيهِ وَ جَوِّدِ الْمَضْغَ وَ إِذَا نِمْتَ فَاعْرِضْ نَفْسَكَ عَلَى الْخَلَاءِ فَإِذَا اسْتَعْمَلْتَ هَذَا اسْتَغْنَيْتَ عَنِ الطِّب‏»؛ (فرزندم! آيا چهار نكته به تو نياموزم كه با رعايت آنها از طبيب بى نياز شوى؟ عرض كرد: چرا، اى اميرالمؤمنان. حضرت فرمودند: تا گرسنه نشده‌اى، غذا نخور. و تا اشتها دارى، از غذا دست بكش. و غذا را خوب بجو. و قبل از خوابيدن، قضاى حاجت كن. اگر اين نكات را رعايت كنى، از مراجعه به طبيب بى‌نياز می‌شوى).

ایشان فرمودند: اسلام، تمام آداب [زندگی] را ذکر کرده است؛ اینکه چطور بخوابیم، چطور معاشرت کنیم و… . اگر انسان به اینها توجه داشته باشد، برای دنیا و آخرت او مفید خواهد بود. شما جوانان در سنینی هستید که می‌توانید مطالبی را بگیرید و عمل کنید.
ایشان در بخش دیگری از سخنانشان، آیه ١٢ سوره حدید را قرائت کرده و فرمودند: [قرآن می‌فرماید: «يَوْمَ تَرَى الْمُؤْمِنِينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ يَسْعَى نُورُهُمْ بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَبِأَيْمَانِهِمْ…»؛ ([این پاداش نیکو و باارزش در] روزی [است] که مردان و زنان باایمان را می‌بینی که نورشان پیشِ رو و از جانب راستشان شتابان حرکت می‌کند). اعمال ما در دنیا، در قیامت بروز و ظهور دارد. یعنی نماز و روزه و اخلاق ما در آن دنیا مجسّم می‌شود. بنابراین، ما که معتقد به تجسّم اعمال هستیم، باید طوری عمل کنیم که در قیامت به درد ما بخورد. یعنی اعمالمان را به‌خاطر خداوند انجام دهیم.
در پایان این جلسه، معظم‌له به برخی پرسش‌های طلاب پاسخ دادند.[/vc_column_text][vc_gallery interval=”5″ images=”11454,11455,11456″ img_size=”600*400″][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *